آی اسپورت – درست وقتی امیدی به زنده ماندن این رسانه نیمه جان نداریم، عادل به دادمان میرسد. درست وقتی دلمان را خوش به چند مهمان تازه به فالوور رسیده کردیم که بیایند، شیرین بازی دربیاورند و بروند پی کلیپ سازی برای تلگرام و اینستاگرامشان، دوشنبه شبهای جنجالی از راه میرسند! درست وقتی عادت کرده بودیم که برنامههای تلویزیونیمان آنچه گذشت شبکههای اجتماعی باشد، دوباره سر و کله زبان سرخ عادل پیدا میشود. البته پیدا شدن که چه عرض کنم، او همیشه همین راه را در پیش گرفته بود ولی در ظلمات مطلق این روزهای برنامه سازی سیما، عادل فانوس به دست بیشتر به چشممان می آید.
بگذارید با قاطعیت ادعا کنیم که او تنها سرباز خط مقدم رسانه ملی است که در مقابل شبکههای اجتماعی و کانالهای ماهوارهای دستش را به نشانه تسلیم بالا نبرده است. برنامهای که یادش نرفته به جای موج سواری بر روی اتفاقات خبری باید به کمک ظرفیت بالای مخاطبان تلویزیون، موج سازی کند. یادتان نرود نود هم میتوانست مثل تمام برنامههای تلویزیونی، عقب مانده باقی بماند و دلش را به چند هزار مخاطب کانال تلگرامیاش خوش کند ولی عادل و تیمش ترجیح دادند که به جای نشخوار اطلاعات هفته به سر خط تولید اطلاعاتی تبدیل شوند. نود از جادوگری در فوتبال میگوید، حرفهایی را میزند که نه تنها در هیچ شبکه اجتماعی گفته نشده که قرار است از فردا مثل بمب تمام سایتها و شبکههای ورزشی را بترکاند! گفتگوهای شبانه او بهانه هزاران کلمه تحلیل و بحث و گفتگو میشود!
حالا او اواخر آستینها را بالا زده تا به عنوان یکی از معدود جنگجوهای مردمی رسانه ملی، به دل مدیران بزند و خواستههای ما را به هر بهانهای فریاد بزند. شاید در آیتم نود درجه و به طنز ولی او رسالتش را حتی به قیمت خریدن "به توچه"های رسانهای، انجام میدهد. سکانس هدایتی و بدهیهای هزارمیلیاردیاش در نود دیشب اکران شد تا ما بیشتر آه حسرت کمبود نودهای اقتصادی، فرهنگی، اجتماهی در رسانه ملی را بخوریم. ای کاش آن دقایق گفتگوهای ویژه خبری بی خاصیت را در اختیار عادلها میگذاشتیم تا شاید بتوانند امید مرده دلهایمان را برای چند دقیقهای هم که شده زنده نگه دارد. اگر زورمان به تغییر نمیرسد، بگذارید حداقل ای کاشهایمان را برای همدیگر تعریف کنیم.
سیمور ایرانی...
ما را در سایت سیمور ایرانی دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: محمد وحدت بازدید: 155 تاريخ: سه شنبه 5 دی 1396 ساعت: 23:57